VIRTUAL DREAM CENTER 1.2

06/15/2017

Virtual Dream Center 1.2

Application for Mac and PC that features the exhibitions :
Benoît Aubard, « MAUVAISE PORTE »
Laura Porter & Valentin Lewandovski, « La possibilité que je m’appelle moi-même »
Luke Rogers, « In order to produce a reasonably clear image »
TRH, « The Boxmaker »

Level design : Dixie Lab

Sound design : Oswald Pfeiffer

Download the application on Itch

Download the Virtual Dream Center 1.2 press package

Benoît Aubard – MAUVAISE PORTE

2017

MAUVAISE PORTE

Virtual exhibition : Benoît Aubard

« J’arrive dans le O, encore. Ça fait maintenant trois heures. Gauche. Ah. Pas de vent comme dans le H mais de l’électricité statique. Je vibre différent. (…) »

Extract from the press release « On n’y touchera jamais vraiment », by Marguerite Li-Garrigue

Laura Porter, Valentin Lewandowski – La possibilité que je m’appelle moi-même

2017

La possibilité que je m’appelle moi-même

Virtual exhibition : Laura Porter & Valentin Lewandowski

« In La possibilité que je m’appelle moi-même, Lewandowski lies on his side in a foam rubber structure. He announces a personal monologue from inside a poorly designed receptacle, describing practical problems that arise from the fixtures in public spaces. (…) »

Extract from the press release « La Possibilité que je m’appelle moi-même », by Ingrid Luquet-Gad

Luke Rogers – In order to produce a reasonably clear image

2017

In order to produce a reasonably clear image

Virtual exhibition : Luke Rogers

Level design : Nicholas Steindorf

« The basic principles of the camera obscura have been known for over two thousand years. One can draw a line (or many lines) from the digital imaging technology of contemporary computer graphics, back through moving image, back through Renaissance perspective, back through early optics, all the way back to the camera obscura. But computer graphics have an even deeper indebtedness to their lens-less lineage of geometry and algorithmic calculations of light. In the context of the Virtual Dream Center, Rogers’ “reasonably clear images” bookend the history of optical media, with the long moment before lenses and our new moment after them. (…) »

Extract from the press release « In order to produce a reasonably clear image », by Kyle Williams

TRH – The Boxmaker

2017

The Boxmaker

Virtual exhibition : TRH

Level design : Jean-Baptiste Lenglet

Soundtrack : Oswald Pfeiffer

« T.R.H. : on ne connaîtra rien de plus sur l’identité du concepteur que ces trois consonnes désignant un avatar comme on en trouve des millions dans la toile dense et interactive du 2.0, où les sujets se cachent derrière des incarnations numériques, faites de noms et de visages inventés. De TRH, créateur d’objets artistiques virtuels dans le monde de la modélisation 3D, n’existe aucune notice biographique à même d’éclairer ses intentions, rien donc qu’un vide, qui permet à la machine fictionnelle de se mettre en marche. (…) »

Extract from the press release « Le fabricant de boîtes, l’architecte virtuel et les êtres de fiction », by Elise Vandewalle